Keulen,

KAPTEN & SON GAAT PARTNERSHIP AAN MET ARDIAN

KAPTEN & SON BEREIKT MIJLPAAL VAN 50 MILJOEN EURO OMZET EN GAAT PARTNERSHIP AAN MET ARDIAN, OM VERDERE GROEI TE STIMULEREN

Samenvatting

Keulen, 10 maart 2021 - Kapten & Son - een toonaangevend Europees merk voor lifestyleproducten en accessoires met een direct-to-consumer (DTC) verkoopstrategie - neemt Ardian Growth mee aan boord als minderheidsaandeelhouder om de groei van het bedrijf te stimuleren.

Kapten & Son, opgericht in 2014 door de drie studenten Fabian Deventer, Johannes Theobald en Artjem Weissbeck op de campus van de Universiteit van Münster, verhoogde de omzet aanzienlijk tot meer dan 50 miljoen euro in 2020. Nu willen de algemeen directeuren Alexander Glörfeld en Marian Paul, samen met Ardian Growth, de positie van het bedrijf in Europa versterken ook buiten het Duitstalige gebied.

Fabian Deventer beschrijft: “Het verhaal van Kapten & Son begon in 2014 toen drie vrienden samenkwamen om een ​​horloge te ontwikkelen dat verfijnd design en topkwaliteit combineert voor een betaalbare prijs. Deze productfilosofie in combinatie met een innovatieve en winstgevende marketingstrategie stelde ons in staat om Kapten & Son vanaf dag één succesvol te ontwikkelen. "Johannes Theobald vervolgt:" Tegenwoordig bedienen we meer dan een miljoen klanten met een verscheidenheid van meer dan 500 accessoires zoals horloges, brillen , zonnebrillen, rugzakken en koffers. Ons doel is om onze lifestyleproducten beschikbaar te maken voor nog meer klanten op Europees niveau. "

„Samen zullen we de uitbreiding van Kapten & Son in Europa realiseren!"

Met de nieuwe aandeelhouder Ardian Growth wil Kapten & Son de groei buiten het Duitstalige gebied stimuleren, legt Artjem Weissbeck uit: “Hoewel investeerders verschillende keren bij ons aanklopten, hebben we de afgelopen zes jaar besloten om onze groei zelf te financieren. Maar nu hebben we in Ardian Growth een ideale partner gevonden die zijn hoge ambities en langetermijnperspectieven al bij andere bedrijven heeft bewezen. Ze kennen de Europese markt en het e-commerce landschap tot in het kleinste detail en op een zeer datagedreven manier. Samen zullen we de uitbreiding van Kapten & Son in Europa realiseren! "

Ardian Growth is de op groei gerichte investeringsdivisie van Ardian, een toonaangevende wereldwijde onafhankelijke investeringsmaatschappij met $110 miljard US-Dollar aan beheerd vermogen die zich richt op winstgevende, snelgroeiende bedrijven in continentaal Europa die profiteren van digitale transformatie en traditionele waarden duurzaam veranderen. De investering in Kapten & Son is de eerste investering van Ardian Growth in Duitsland, legt Laurent Foata, Managing Director en Head of Ardian Growth uit: “Tot dusver heeft Ardian Growth geïnvesteerd in Frankrijk, Italië, Spanje, Zwitserland en de Benelux en heeft hier een sterk trackrecord in het helpen van bedrijven bij het bereiken van hun doelen. Duitsland is voor ons een aantrekkelijke markt waarin we in de toekomst willen blijven investeren. We zijn verheugd zo'n dynamisch bedrijf als Kapten & Son te hebben binnengehaald voor de eerste investering van Ardian Growth in Duitsland. ”Romain Chiudini, directeur bij Ardian Growth, voegt eraan toe:“ Kapten & Son en zijn managementteam brengen alles mee wat we zoeken in snelgroeiende digitale bedrijven. De waarden op het gebied van ondernemerschap, innovatie en ambitie passen bij die van ons. Als een van de toonaangevende e-commercebedrijven van de nieuwe generatie heeft Kapten & Son alle voorwaarden om verder te groeien in de structureel winstgevende online markt. "

Hoe Kapten & Son zich in de markt heeft gevestigd

Kapten & Son heeft zich vanaf het allereerste begin gericht op diversificatie. Dit wordt duidelijk wanneer je naar de productportfolio van het merk kijkt, maar ook wanneer je de verkoopkanalen van het merk nader bekijkt. In 2014 is Kapten & Son begonnen met een horloge en een online shop. Sindsdien zijn er nieuwe productcategorieën en nieuwe verkoopkanalen geopend. Tegenwoordig verkoopt Kapten & Son naast horloges ook rugzakken, brillen, zonnebrillen en koffers, voornamelijk online, maar ook in de flagshipstores van het merk en via boutique-groothandelspartners. Alexander Glörfeld, CEO van Kapten & Son, legt uit: “We hebben gekozen voor een zeer klantgerichte benadering van diversificatie. Onze succesvolle productdiversificatie stelt ons in staat om onze klanten continu productinnovaties aan te bieden, en door nieuwe verkoopkanalen te openen, geven we onze klanten de mogelijkheid om ons merk op verschillende plaatsen, online en offline, te ervaren. Met deze aanpak zijn we er de afgelopen jaren in geslaagd onze klanten te verrassen en verschillende groeipijlers te creëren. Maar we staan ​​nog maar aan het begin. Ons zeer gemotiveerde team van meer dan 150 medewerkers heeft altijd oog voor markttrends en staat klaar om nieuwe wegen in te slaan. "

Over Ardian

Ardian is een van 's werelds toonaangevende onafhankelijke beleggingsondernemingen en beheert meer dan US$ 110 miljard aan activa voor beleggers uit Europa, Zuid- en Noord-Amerika en Azië. Het bedrijf is voor het grootste deel in handen van zijn werknemers en genereert duurzame, aantrekkelijke rendementen voor zijn investeerders.

Met als doel positieve resultaten te behalen voor alle stakeholders, ondersteunt Ardian individuen, bedrijven en economieën wereldwijd bij haar activiteiten. De beleggingsfilosofie van Ardian is gebaseerd op de drie leidende principes: uitmuntendheid, loyaliteit en ondernemerschap.

Het bedrijf heeft een wereldwijd netwerk met meer dan 700 medewerkers en 15 kantoren in Europa (Frankfurt, Jersey, Londen, Luxemburg, Madrid, Milaan, Parijs en Zürich), Zuid-Amerika (Santiago de Chile), Noord-Amerika (New York en San Francisco) en Azië (Peking, Seoul, Singapore en Tokio). Ardian beheert de activa van zijn meer dan 1.000 investeerders in vijf investeringsdomeinen: Directe fondsen, Funds of Funds, Infrastructuur, Private Debt en Real Estate.

Meer informatie via www.ardian.com

Over Kapten & Son

Kapten & Son is opgericht in 2014 en is nu een van de snelst groeiende bedrijven voor mode en accessoires in Europa. Dankzij hoogwaardige producten, een sterke DTC-aanpak gecombineerd met gebundelde marketingexpertise, heeft Kapten & Son zich in een rap tempo ontwikkeld tot een snel groeiend bedrijf.

Tegenwoordig omvat het productportfolio horloges, rugzakken, brillen, zonnebrillen, koffers en accessoires, die in meer dan 30 landen worden verkocht via de Kapten & Son online shop en via zes Kapten & Son flagship stores en exclusieve groothandelsboetiekpartners. Meer dan 150 medewerkers werken op het hoofdkantoor in Keulen en in de flagshipstores in de detailhandel aan de verdere uitbouw van het bedrijf.

Meer informatie via www.kapten-son.com